Brand icon pokerBrand icon casinoBrand icon sports

Klik her for at se sportsreglerne, der gælder for væddemål indgået før: 29-03-2022

E-sport

Generelt

Væddemål bliver indfriet ud fra den officielle transmission af spillet leveret af udgiveren eller arrangøren af begivenheden. Hvis transmissionen viser en tæller med angivelse af vundne runder, kills, drager, tårne osv., bruges den generelt til at indfri relevante væddemål. Hvis resultatet af et væddemål ikke fremgår tydeligt af transmissionen, eller hvis der ikke er nogen transmission, anvendes spillets statistiske API, når en sådan findes.

Et map anses for at være startet, så snart spiluret går i gang, eller et hold eller en spiller foretager en spilhandling i forbindelse med det pågældende map, herunder valg, udelukkelser og køb af våben.

Hvis en begivenhed involverer de samme to spillere eller hold, der spiller flere spil eller maps, og et eller flere spil eller maps ikke bliver spillet, fordi resultatet af begivenheden allerede er afgjort, annulleres væddemål på disse spil eller maps.

Hvis det planlagte antal runder eller maps bliver ændret, eller hvis der fejlagtigt er spilmuligheder på et andet antal runder eller maps end det faktisk planlagte antal, annulleres væddemål på vindermargin (inkl. handicap), runder/maps i alt, korrekt score osv. Væddemål på vinder af map og vinder af duel gælder.

Datoer og starttidspunkter vises kun som information.

Afbrydelse, aflysning og udsættelse

Hvis en begivenhed aflyses, udsættes eller afbrydes og ikke færdigspilles inden for 48 timer fra det oprindelige starttidspunkt, annulleres væddemål på begivenheden bortset fra dem, der allerede er definitivt afgjort. Men væddemål på spil eller maps, der gennemføres inden for 48 timer, bliver indfriet normalt, også selvom andre spil eller maps, der skulle have været en del af samme duel, bliver annulleret eller yderligere udskudt.

Manglende deltagelse, opgivelse og diskvalifikation

Hvis et map ikke bliver spillet eller gives til en spiller eller et hold uden kamp eller ved udeblivelse, før spillet er startet, bliver væddemål på det map og duellen som helhed annulleret. Væddemål, som specifikt er på maps, der bliver spillet, gælder stadig.

Overgivelse

Hvis et hold overgiver sig, bliver væddemål indfriet på følgende måde:

  • Hvad angår væddemål på vinderen af et map, er vinderholdet det hold, der ikke gav op.
  • Væddemål på drager, baroner, Roshans, kaserner og kills bliver indfriet ud fra situationen på det tidspunkt, hvor overgivelsen finder sted.
  • Væddemål på tårne og inhibitors bliver indfriet, som om vinderholdet havde ødelagt det mindste antal ekstra tårne og/eller inhibitors, der teoretisk set var nødvendige for at vinde spillet, normalt fra det sted, hvor overgivelsen fandt sted.

Indekserede spilmuligheder

Ved væddemål med indekserede eller nummererede spilmuligheder (såsom vinderen af en specifik runde i Counter Strike: GO, eller holdet, der laver et bestemt, nummeret kill i League of Legends eller DOTA2), bestemmer indekset det mål, der tæller. Det kan ikke garanteres, at et ord som "næste" i spilmulighedens navn er korrekt, da transmissioner kan blive forsinkede, og vi rykker muligvis ikke altid indekset præcist frem, når et mål er nået, eller en runde er afsluttet. Derfor bliver alle væddemål indfriet på baggrund af den specifikke nummererede runde eller det angivne mål uden hensyntagen til en anden ordlyd i spilmulighedens navn eller tidspunktet i relation til, hvornår væddemålet blev indgået.

League of Legends

Alle ødelagte tårne tæller, som om de er blevet ødelagt af det modsatte hold, selv om de sidst blev ramt af en minion.

Alle ødelagte inhibitors tæller, som om de er blevet ødelagt af det modsatte hold, selv om de sidst blev ramt af en minion. Med hensyn til væddemål på antallet af ødelagte inhibitors tæller hver af de seks inhibitors kun én gang, selv når de er blevet ødelagt, er genopstået og ødelagt igen. Hvad angår væddemål på den næste ødelagte inhibitor, tæller hver ødelæggelse af en inhibitor for sig selv, også selvom den er genopstået og bliver ødelagt for anden gang eller mere.

Med hensyn til væddemål på det næste hold, der når et bestemt mål eller det meste af et bestemt mål, og hvor der kan spilles på "ingen af holdene" eller "uafgjort", og det bliver udfaldet, tabes væddemålene på begge hold. Hvis denne valgmulighed ikke findes, og ingen af holdene vinder, annulleres alle væddemål på spilmuligheden.

DOTA2

Alle ødelagte tårne tæller, som om de er blevet ødelagt af det modsatte hold, selv om de sidst blev ramt af en minion.

Alle ødelagte kaserner tæller, som om de er blevet ødelagt af det modsatte hold, selv om de sidst blev ramt af en minion. Ranged- og melee-kaserner i hvert par tæller som separate kaserner, så hvert hold har i alt seks kaserner.

Med hensyn til væddemål på First Blood skal transmissionen eller den officielle API-score registrere det pågældende kill som "First Blood". Hvis f.eks. et kill fratages af en holdkammerat, tæller det muligvis ikke som "First Blood" (uanset om det registreres som et kill i transmissionens kill-tæller), og i så fald tæller det ikke som "First Blood" ved indfrielse af væddemålet.  

Det hold, der rammer Roshan sidst, som bestemt af transmissionen eller spillets API, hvor en sådan er tilgængelig, anses for at have dræbt Roshan uden hensyntagen til den spiller, der får fat i Aegis of the Immortal.

Counter Strike: GO

De fleste væddemål på maps er baseret på det planlagte antal runder (normalt bedst ud af 30) eksklusive ekstra runder, der spilles i tilfælde af uafgjort. Men hvis en spilmulighed på vinderen af et map findes uden valget "uafgjort", bliver væddemål indfriet til fordel for den samlede vinder af et map (inkl. eventuel forlænget spilletid).

 

De generelle væddemålsregler gælder for alle kategorier af væddemål og spilmuligheder, der ikke er nævnt i reglerne for specifikke sportsgrene.