Know Your Customer-bekræftelse

Hvorfor skal jeg bekræfte kontoen?

Vi skal sikre, at vi overholder vores licens- og lovkrav, og at vi har dokumenteret bevis fra vores spillere på deres alder, identitet og adresse. Denne proces kaldes for "Know Your Customer".

Som en reguleret spiludbyder skal vi sørge for, at al spilaktivitet på vores site:

  • Er fair og sikker
  • Ikke er forbundet med kriminel aktivitet.
  • Er i overensstemmelse med kundeprofiler og vores forståelse af deres aktivitet.

Processen minder om at oprette en bankkonto, hvor der indsamles kundeoplysninger med henblik på identifikation og bekræftelse.

Vi bruger elektronisk kontrol til at bekræfte spillernes identitet og alder. Men vi kan desværre ikke bekræfte alle vores kunder elektronisk, og i disse tilfælde skal kunderne sende KYC-dokumenter til os.

Hvilke dokumenter kan jeg sende?
Bevis på identitet

Som bevis på identitet (ID) kan et af følgende aktuelle og gyldige dokumenter accepteres:

  • Pas
  • For- og bagside af kørekort (ikke gyldig på .GR- og .DE-licens)
  • Nationalt ID-kort (for- og bagside)

Hvis du ikke kan sende nogen af disse, accepterer vi også følgende dokumentation:

  • Opholdskort (for- og bagside)
  • Fødselsattest sammen med en ny forbrugsregning med dit fulde navn, din nuværende adresse og en dato (ikke ældre end tre måneder).
  • Militært ID-kort
  • CitizenCard eller PASS Card™ (skal sendes sammen med en fødselsattest med tilsvarende information).
Bevis på adresse

Som bevis på din adresse kan du sende et af følgende dokumenter:

  • Forbrugsregning (varme, vand, el, internet, fastnettelefon eller TV), der ikke er ældre end tre måneder
  • Kørekort**
  • Bankkontoudtog (ikke ældre end tre måneder)
  • Kreditkortudtog (ikke ældre end tre måneder)
  • Huslejekontrakt (med dato og underskrift)
  • Ansættelsesbevis/lønseddel
  • Årsopgørelse eller brev fra myndighederne
  • Indbo- eller bilforsikring (ikke ældre end 12 måneder)
  • Ungarsk adressekort for spillere, der bor i Ungarn.
  • Følgende lande accepterer propiska:
    • Rusland
    • Hviderusland
    • Ukraine
    • Usbekistan
    • Armenien

**(ikke accepteret for Armenien, Aserbajdsjan, Hviderusland, Tyskland, Georgien, Kasakhstan, Moldova, Mongoliet, Rusland, Ukraine eller Usbekistan.)

Har du ikke nogen af disse dokumenter, kan du se en liste over alternative dokumenter herunder:

  • Finansielt dokument (f.eks. remburs, transferabel remburs eller investeringsaftale)
  • Brev fra lokale myndigheder
  • Brev fra offentlig styrelse
  • Brev om understøttelse
  • Regning for mobiltelefoni (ikke ældre end tre måneder)
  • Bopælsattest (ikke ældre end tre måneder)
Bank-/kreditkortdokumenter

Som en del af vores vedvarende bestræbelser på at beskytte vores kundedata og overholde betalingskortindustriens datasikkerhedsstandarder (Payment Card Industry Data Security Standard eller PCI DSS) skal du sørge for følgende, når du sender dokumenter til os:

  • Kun de første seks og sidste fire cifre af dit kortnummer må være synlige. Alle andre cifre skal beskyttes (sløres eller dækkes) og/eller gøres ulæselige (1234 56*****7777).
  • Du må ikke indsende en kopi af bagsiden på dit kredit-/debetkort.
  • Hvis du får bankkontoudtog online:
    • Send et skærmbillede af kontoudtoget.
    • Sørg for, at kortnummeret er dækket som nævnt ovenfor.
    • Din adresse, dit fulde navn og datoen skal kunne ses (må ikke være ældre end tre måneder).
    • Billedet skal vise hele skærmen på enheden og URL'en (sidens webadresse).
  • Hvis nummeret på dit kredit-/debetkort ikke fremgår af dit bankkontoudtog, skal du sende os et udvalg af de seneste transaktioner til din brugerkonto.

** Vi tager ikke imod kontoudtog fra onlinebanker såsom Revolut, Monese, Monzo, Atom, N26 eller Pockit Ltd som gyldigt bevis på din adresse.

Hvad forventer I, når jeg indsender KYC-dokumenter?

På identifikationsdokumenter (ID) skal følgende kunne ses:

  • Dit fulde navn
  • Fødselsdato
  • Udstedelses- eller udløbsdato
  • Dokumentets fire hjørner
  • Underskrift

På dokumenter som bevis på adresse skal følgende kunne ses:

  • Dit fulde navn
  • Din nuværende adresse
  • Udstedelsesdato (ikke ældre end tre måneder)
Eksempel på acceptable dokumenter
ID

VIGTIGT: Ansigterne på billederne er slørede af hensyn til databeskyttelse. Billederne er blot eksempler. Sørg for, at dit ansigt tydeligt kan ses på dine kopier.

Eksempel på ID for FREksempel 1 på ID for FR

Eksempel på IT for IDEksempel 1 på ID for IT

Eksempel på UA for IDEksempel 1 på ID for UA

Kørekort

VIGTIGT: Ansigterne på billederne er slørede af hensyn til databeskyttelse. Billederne er blot eksempler. Sørg for, at dit ansigt tydeligt kan ses på dine kopier.

Eksempel på FR for DLEksempel 1 på kørekort for FR

Eksempel på RO for DLEksempel på RO for DL

Eksempel på UA for DLEksempel 1 på kørekort for UA

Pas

VIGTIGT: Ansigterne på billederne er slørede af hensyn til databeskyttelse. Billederne er blot eksempler. Sørg for, at dit ansigt tydeligt kan ses på dine kopier.


Eksempel på UA for PPEksempel på CA for PP

Eksempel på ikke-acceptable dokumenter
  • Billeder og tekst skal være læselige, tydelige og i en god opløsning.

Sløret ID for IT

Fotokopier

  • Vi tager ikke imod billeder af fotokopier.

eksempel på fotokopi

Beskåret

  • Dokumentets fire hjørner skal kunne ses, herunder maskinlæsbart område eller unikt dokumentnummer.

Eksempel på beskåret pas

Ulæselige/skjulte oplysninger

  • Vigtige dele af dokumentet (f.eks. fødselsdato eller unikt dokumentnummer) skal være synlige, for at ægtheden kan bekræftes.

eksempel på skjulte oplysninger

Hvilke dokumentformater accepterer I?

Vi accepterer følgende:

  • Scannede kopier
  • Digitale billeder af det originale dokument (hvis billedet er tydeligt)
  • Skærmbilleder som nævnt ovenfor
  • Billeder skal være læselige og tydelige
  • Billederne skal være i farver
  • .pdf
  • .doc
  • .bmp
  • .png
  • .jpg

Hvordan kan jeg uploade mine dokumenter?

Du kan uploade dine dokumenter via vores software, mobilapp eller hjemmeside.

Sådan uploader du fra hjemmeside eller mobil:

upload dokumenter

Du kan uploade dokumenter via softwaren ved at logge på din konto og gå til:

  • Hjælp → Kontakt os
  • Kategori: Kontosikkerhed og bekræftelse
  • Underkategori: Bekræft mig

Tryk på playknappen for at se en instruktionsvideo om at uploade dine dokumenter (kun på engelsk).

Desktop:

Mobil:

Hvorfor har I bedt mig om at sende flere dokumenter?

Af og til kan vi bede om flere dokumenter for at overholde lovkrav eller udføre detaljeret bekræftelse baseret på din aktivitet. Vi bliver nødt til at forstå vores kunder og deres aktivitet for at beskytte både dem (og os), når de spiller på vores sites.

Ikke alle kunder skal igennem denne proces, men hvis du skal det, kontakter vi dig og beder om de nødvendige dokumenter.

Sørg for, at din aktuelle e-mailadresse er opdateret, da det i nogle tilfælde kan påvirke din mulighed for at spille.

Hvad er formuekilden (Source of Wealth), og hvorfor er det vigtigt?

Formuekilden beskriver, hvordan en kunde eller dennes familie har erhvervet sin samlede formue. For eksempel bliver vi nødt til at se på de aktiviteter, der frembringer eller bidrager til spillerens økonomiske akkumulering og andre aktiver.

Eksempler på formuekilder:

  • Arv
  • Investeringer
  • Ejerskab af en virksomhed
  • Arbejde

Processen hjælper os med at forhindre hvidvask af penge på vores site og beskytter spillerne set ud fra en ansvarligt spil-synsvinkel.

Hvilke dokumenter skal I bruge til formuekilde?

Vi beder dig kun om dokumenter, som specifikt angår din spilaktivitet. Understøttende dokumenter til at bekræfte formuen kan være et af følgende:

  • Lønsedler (fra de sidste tre måneder).
  • Underskrevet brev på firmabrevpapir fra arbejdsgiveren, der bekræfter løn, ansættelsens startdato og stillingsbetegnelse.
  • Bankkontoudtog, der viser dine sidste tre lønudbetalinger.
  • Investeringsopgørelser
  • Kopi af konti, hvis kunden er selvstændig, som viser løn og oplysninger om kunden.
  • Brev fra advokater, der håndterer salg af ejendom eller virksomhed.
  • Andre klare beviser på dine gevinster fra poker/spil (inkl. lotterier).
Hvad er finansieringskilde (Source of Funds), og hvorfor er det vigtigt?

Finansieringskilden beskriver en kundes øjeblikkelige kilde til penge, f.eks. den indbetalingsmetode, der bruges til at indsætte penge på spillerens konto.

Som en del af vores licensmæssige og juridiske forpligtelser er vi forpligtet til at indhente særlige oplysninger fra vores spillere for at kunne udføre vores interne sikkerhedstjek.

Uanset hvor du befinder dig, skal vi i alle tilfælde forsikre os om følgende:

  • Den rette person bruger kontoen.
  • Vi beskytter vores spillere mod svindel eller at blive forbundet med ulovlige aktiviteter.
  • Vores spillere kan spille hos os på en måde, der ikke skader deres personlige og økonomiske trivsel.
  • Vi handler i overensstemmelse med love og regler i de områder, hvor vi driver virksomhed.

Dokumenter til bekræftelse af finansieringskilde
  • Betalingskort
  • E-wallet-konto
  • Forudbetalt voucher
  • Bankoverførsel
  • Overførsler mellem spillere (ikke muligt på alle licenser).

Hvad sker der, hvis jeg ikke sender dokumenterne?

Hvis vi ikke kan kontakte dig, eller du ikke kan sende de nødvendige dokumenter, kan vi blive nødt til at begrænse din konto, indtil oplysningerne er modtaget.

Bliver mine dokumenter og oplysninger sikkert opbevaret?

Vi tager alle forholdsregler for at beskytte vores spilleres identitet og alle øvrige oplysninger, som vi indhenter.

Vi har interne begrænsninger, der beskytter dine oplysninger.

Ingen har adgang til disse oplysninger ud over spilleren eller som beskrevet i vores fortrolighedspolitik, som du kan finde på vores hjemmeside.

Alle vores ansatte skal overholde fortrolighedspolitikken, så vores spilleres oplysninger behandles i strengeste fortrolighed. Denne forpligtelse fortsætter, efter en ansat har forladt vores virksomhed. Vi investerer i den nyeste teknologi inden for sikkerhedsarkitektur for at beskytte de data, som vi opbevarer.

Feedback

Besvarede denne artikel dit spørgsmål?

Relaterede Hjælp-artikler